Subject: FW: Raasiku vald Aruküla alevik Tallinna mnt 33 kinnistu ehitusloa eelnõu
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 Aug 2025 09:46:46 +0300

Palun reg

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 5, 2025 9:21 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Jana Prost
<[email-masked]>
Subject: Raasiku vald Aruküla alevik Tallinna mnt 33 kinnistu ehitusloa
eelnõu
Importance: High

Tere

Meieni on jõudnud Teie poolt väljastatud

Raasiku vald Aruküla alevik Tallinna mnt 33 kinnistu ehitusloa eelnõu
kooskõlastamata jätmine

See tundub kaugel liialadatud ja ülekohtune.

Ma ei räägi nendest puudustest, mis on projektis – nendega projekteerija
kohe tegeleb.

Küll aga on vastuvõetamatu kirja punt 1, millega kohustate riigitee
ristumiskoha valmis ehitama ja üle andma ENNE järgnevate ehituslubade
väljastamist. Tänases õigusruumis on selline nõue kohatu kuna järgnevate
ehituslubade väljastamine ei ole mingisgune garantiiga teema – see kas
tuleb või ei tule. Panna erasektorile ilma garantiita selline nõue on
lühinägelik ja ebaõiglane.

Taristu väljaehitamine saab käia samaasegselt hoone ehitamisega ning oleme
täiesti nõus, siduma selle kasutusloa väljastamisega.

Näiteks oluliselt keerulisem objekt nii Teie kui meie vaates
(Ristumiskohad riigiteele nr 17208 Näpi-Roodevälja km 0,094 ja nr 5 km
184,47) kooskõlastati ehitusloa taotlus samuti tingimusega ning
tingimuseks oli, et juurdepääsud peavad olema välja ehitatud ja üle antud
ENNE HOONELE KASUTUSLOA ANDMIST.

AS OG Elektra on 13.02.2025 sõlminud Raasiku vallavalitsusega notariaalse
leppingu Detailplaneeringu kohase taristu väljaehitamise leping, isikliku
kasutusõiguse (hoidumisservituudi) seadmise leping, asjaõigusleping ja
kinnistamisavaldus.

Vastava lepingu kohaselt on OG Eleketra AS-l ehk huvitatud isikul kohustus

Käesoleva lepinguga lepivad omanik ja vald kokku detailplaneeringu kohase
tehnilise

infrastruktuuri finantseerimises ja väljaehitamises alljärgnevalt:

3.1.1. omanik kohustub ehitama ise ja omal kulul välja kogu
detailplaneeringukohase tehnilise

infrastruktuuri, teed, avaliku ruumi ja muud käesoleva lepingu punktis
2.1.1. nimetatud lepingus kokkulepitud objektid

3.1.2. vald ei väljasta lepingu esemele ehitatud hoonetele kasutusluba
enne kui lepingu esemel

ja lepingu eseme jagamisel tekkivatel kinnistutel on välja ehitatud kogu

detailplaneeringukohane taristu ja avalik ruum ning neile on väljastatud
kasutusload;

Lugupidamisega

Kertu Olu

AS OG Elektra

5554 5501

[email-masked] <mailto:[email-masked]>